poniedziałek, 30 września 2013

Płytki umysł autorstwa Nicholasa Carra

"Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji." (źródło Empik: Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg). Nie znalazłem ebooka, więc zamówiłem w Empiku jak Geografia myślenia z odbiorem w salonie. Wówczas zamówiłem w piątek, 2 sierpnia, a książka była do odebrania 6 sierpnia, we wtorek (2 dni robocze). Zobaczymy jak teraz przy zamówieniu w niedzielę. Wstępnie dostałem maila, że spodziewać mogę się książki we czwartek, 3 października 2013.
"Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę?" Mowa o Internecie. Na horyzoncie kolejna rewolucja technologiczna reprezentowana na przykład przez Google Glass albo Apple iWatch, czyli generalnie noszona technologia (zobacz Wearable technology is moving in the wrong direction).
Wielokrotnie zaobserwowałem na spotkaniach zespołowych w jednym fizycznym miejscu, że ludzie chętnie za pomocą technologii, które ze sobą przynieśli, odrywają się od wspólnej pracy zespołowej. Zdarzyło mi się nawet, że prowadząc spotkanie poprosiłem o wyłączenie telefonów i nie włączanie komputerów, a także na spotkaniach będąc przełożonym wymusiłem to. Mam dzisiaj pewną wątpliwość czy taka reguła wyłączania rozpraszających technologii jest dobra... mam nadzieję, że odpowiedź znajdę w Płytkim umyśle autorstwa Nicholasa Carra. Z kolei dobrą koncepcją eliminującą rozpraszające technologie na spotkaniach jest okrągły stół Króla Artura oraz zwinne zespoły jak rycerze Króla Artura.

 
CX 3200 wspiera koncentrowanie się na zadaniu. Dobre decyzje raczej nie wymagają szerokiego audytorium. Kameralna atmosfera dzięki minimalistycznej aranżacji sprzyja budowaniu zaufania i zwiększaniu efektywności.
 
 
"Gdy spotkanie toczy się w większym gronie, szczególne znaczenie ma forma i przestrzeń komunikacji. Okrągły stół zachęca do otwartej rozmowy i pomaga wypracować kompromis. Gdy wszyscy czują się równorzędnymi partnerami, łatwiej osiągnąć porozumienie." (źródło: Argumenty na stół). CX 3200 nawet w aranżacji wymagającej hierarchiczności inspirująco ją minimalizuje...
 
 
Zobaczmy co złego według Nicholasa Carra może zrobić Internet z naszym mózgiem, a później zastanowimy się jak jeszcze - oprócz koncepcji okrągłego stołu - biurko może skutecznie eliminować rozpraszające technologie poprawiając skuteczność pracy zespołowej!?
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.