sobota, 3 maja 2014

Biurko według feng shui

Według starożytnej praktyki planowania feng shui biurka nie można ustawić tak, żeby siedzący miał drzwi za plecami (źródło: tipy.pl)
Znalazłem aranżację z mebli gabinetowych TORA na biurowemeble.pl, reprezentujące koncept, który zastosowałem dla mojego nowego biurka. Mamy jednak na tej aranżacji drzwi za plecami użytkownika biurka, więc według feng shui błąd planistyczny.
  • Za plecami powinna być ściana. U mnie jest okno, bo gdybym chciał mieć ścianę, to biurko miałbym wzdłuż drzwi łamiąc inną zasadę. Okno zasłaniam roletami.
  • Na przeciwko nie powinno być ściany. U mniej jest ściana, ale zamierzam ją wypełnić diagramami zabezpieczając trochę swoją twórczość.
W firmowych biurach możemy mieć mniej swobody w planowaniu biura. Natomiast dla biur w domu zasady feng shui mogą pomóc wzmocnić benefity pracy w domu (źródło: fengshui.about.com):
  • Należy oddzielać sypialnie od biura, a najlepiej mieć wejście do biura.
  • Jeżeli musisz mieć ścianę przed sobą, to uczyń ją "niewidoczną" umieszczając na niej inspirujące Cię rzeczy.
  • Nieład należy porządkować systematycznie.
W pracy w domu spotykamy się dwoma wyzwaniami: odseparowania życia zawodowego od prywatnego oraz brak stymulujących kontaktów z ludźmi.
Ja z moim biurkiem zaczynałem w pozycji 1, teraz mam w pozycji 2, a będę jeszcze rozważał pozycję 3.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.