sobota, 10 maja 2014

Regulacja wysokości i pochylenia blatu biurka

Wiem już, że potrzebuję biurka z blatem na wysokości 82 cm (zobacz Mój SQart, moje biurko). Dopuszczalne wysokości i ogólnie wymiary opisuje norma PN-EN 527-1:2011E - "Meble biurowe - Stoły i biurka - Część 1: Wymiary". Potrzeba regulacji wysokości biurka jest oczywista, bo jesteśmy, jako użytkownicy, różnego wzrostu, a regulacja jest niezbędna w sytuacji, kiedy z biurka korzysta dziecko. Pozwala by rosło razem z nim (źródło: patmedicine.pl).
Ergonomię pracy przy biurku, szczególnie dla dzieci, zapewniają meble moll z możliwością pochylania blatu (źródło: Ergonomia według Moll). Moll to niemiecki producent mebli, który w 1974 roku wynalazł pierwsze biurko o regulowanej wysokości dla dzieci z pochylaną powierzchnią roboczą (źródło: History of Moll).
Z kolei doktor medycyny Mandal rekomenduje krzesło na wysokości 1/3 wzrostu użytkownika odchylone do przodu oraz biurko na wysokości 1/2 wzrostu wyposażone w pochylany blat (źródło: bodyzone.com).
Nietypowy hoker Belise jest krzesłem, które podnosi się na wysokość od 590 do 880 mm. A rozszerzeniem mojego biurka z laptopem Yoga 12,5" może być Stolik do laptopa Comfortable 15 w wersji dla leworęcznych (jestem praworęczny, ale mysz używam lewą ręką), który można wykorzystywać również do pracy w łóżku.
Wysokość tego stolika to 25 cm, więc przy moim wzroście 186 cm biurko powinienem mieć na wysokości około 68 cm uzyskując wówczas wysokość biurka ze stolikiem na połowie mojego wzrostu. A hoker Belise na wysokości 620 mm - 1/3 mojego wzrostu.
Źródło: YouTube.com
PostureDesks Elite Adjustable Desk V2 jest podnoszone do wysokości 93 cm i ma pochylanie blatu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.