niedziela, 25 sierpnia 2013

Błądzą wszyscy ale nie ja

Zacząłem tego posta pisać w środę. Nie znalazłem ebooka. W Empiku i Merlinie produkt nie dostępny. Wszedłem na Ceneo i wybrałem pierwszą pozycję, przy której była możliwość dodania do koszyka. Zapłaciłem przelewem PayU wybierając formę dostawy: 9,50 - List ekonomiczny - Poczta Polska (najtaniej). Przy finalizowaniu zamówienia zalogowałem się kontem Google, dodatkowo dołączając do Klubu Łowców Nagród. Zaryzykowałem podając w danych do wysyłki moje mieszkanie zakładając, że ktoś w domu będzie. W kroku numer 3 zatrzymałem się, bo w ramach płatności PayU musiałbym zapłacić przelewem. Cofnąłem się do pierwszego kroku, bo tam popełniłem błąd nie wybierając karty płatniczej.


Gdzie ja to kupiłem tak właściwie? Z kim zawarłem umowę? Ceneo podziękowało mi "za złożenie zamówienia w serwisie Ceneo.pl. Zostało ono przekazane do sklepów wyszczególnionych poniżej". Wszedłem do sklepu www.inbook.pl logując się bezproblemowo za pomocą konta Google, ale w historii zamówień nie ma mojego. Przerwałem pisanie posta, a czynności wykonywałem w środę...

Wracamy. Zalogowałem się do inbook.pl za pomocą konta Google, ale w historii zamówień nie mam nic. 23 sierpnia, w piątek, dostałem maila ze tego sklepu, że zamówienie zostało nadane Pocztą Polską z możliwością www.sledzenie.poczta-polska.pl. Poczta Polska informuje o całej ścieżce przesyłania, ale nie mam w ogóle informacji o planowanej dacie dostarczenia do mnie i jak zostanie dostarczone, w przeciwieństwie do Empiku, który od samego początku informował mnie o przewidywanej dacie dostawy, a miejsce odbioru wybrałem sobie sam (zobacz Geografia myślenia autorstwa Nisbett).
Wróćmy do Ceneo.pl, które umieściło moje zamówienie w zakończonych. Książki jeszcze nie mam. Z maili wynika, że zapłaciłem, (szczególnie, że i ceneo.pl, i inbook.pl poinformowali mnie o wysyłce) więc wszedłem dla pewności do PayU i nic nie ma. Pogubiłem się w tym wszystkim. Miałem do czynienia z 4 kontrahentami (Ceneo.pl, Inbook.pl, PayU.pl oraz Poczta Polska) i nadal nie wiem kiedy będę miał książkę. Wolę ebooki z Amazona albo Empiku.

Czym jest "Kup na Ceneo"? "Usługa umożliwia dokonywanie zakupów bezpośrednio na Ceneo, bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu". Dotychczas Ceneo służyło do "wyszukiwania produktów oraz korzystnych ofert sklepowych". Teraz jest pośrednikiem w transakcjach.

Jak zaczynałem z książką w piątek, to chciałem oddać ideę oderwania się od codzienności w piątek, żeby weekend był lepszy. Okazało się to bardzo trudne, chociaż z książki nie chcę zrezygnować. Zmieniam na etykietę na Książka tygodnia starając się w ciągu tygodnia wybrać książkę, a nie konkretnie w piątek. Muszę jeszcze raz przemyśleć koncepcję piątku...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.