czwartek, 1 sierpnia 2013

Nokia Lumia w Moim Biurze

Domena mojebiuro.pl jest zajęta do 2014.11.20 13:25:26. Moje biurko to mały projekt - preludium do dużego projektu Moje Biuro. Nie mogąc jednak się powstrzymać część tego preludium będzie miało odniesienie do dużego projektu (zobacz posty o etykiecie Moje biuro).
Domenę mojebiurko.pl po niedługim czasie oczekiwania kupiłem. W tym poście wspomniałem o poszukiwaniu rozwiązania odblokowywania ekranu Nokia Lumia z Windows Phone za pomocą odcisku palca. Badania zakończone fiaskiem. Ustawiłem odblokowywanie za pomocą hasła.
Eksperymentuje teraz z modelem Nokia Lumia 520, a później z modelem 720. Porównajmy je "na sucho".

  • Rozmiar: 520 to 4 cale, a 720 to 4,3 cale. Czterocalowa Lumia 520 pozwala na korzystanie jedną ręką. Czy 8 milimetrów szersza na przekątnej Lumia 720 też da się operować jedną ręką?
  • Waga: 720 jest cięższa zaledwie o 4 gramy ważąc 128 g. Dla porównania iPhone 5 waży 112 g.
  • Bateria: 720 ma chyba prawie 2 razy lepszą baterię, bo na 2G mamy 23,4 godziny rozmów a w 520 tylko 14,8 godzin. Odczuwam pewien dyskomfort, że muszę 520 ładować codziennie. Wyposażyłem się w ładowarkę samochodową i wypracowałem nawyk, żeby codziennie rano, gdy jadę do pracy, oraz popołudniu, gdy wracam, podłączać telefon w samochodzie. Bateria iPhone wygląda podobnie jak 520.
  • Mają tę samą rozdzielczość ekranu: 800 x 480. Jak na razie nie odczułem potrzeby większej rozdzielczości. Natomiast zauważyłem, że przy takich wielkościach telefonów dobrze czyta się dokumenty A5 w pozycji horyzontalnej.
  • Sprzęt w obu jest ten sam: procesor 1 Ghz, RAM 512 MB, karta pamięci 64 GB.
  • Nawigacja: pojeździłem trochę na HERE Drive. Nie mam jeszcze doświadczenia jak zachowuje się aplikacja w przypadku połączenia przychodzącego oraz jak dzwonić nie tracą nawigacji. 720 ma dodatkowo HERE Miasto w obiektywie.
  • Zdjęcia: 720 robić powinna trochę lepsze zdjęcia, ale to chyba dla znawców. Ale 720 ma dwie kamery.
Sugerowana cena Nokia Lumia 520 to 699 złotych, a Nokia Lumia 720 to 1349 złotych. Zobaczyłem jeszcze na Nokia Lumia 820 w sugerowanej cenie 1249 złotych i porównałem je.
820 jest ciężka, bo 160 g, i ma gorszą baterię w porównaniu do pozostałych, ale ale ma najlepszy aparat fotograficzny. Wydaje mi się, że 820 jest do prywatnego użytku jako całkowity substytut aparatu fotograficznego. W warunkach biznesowych, kiedy pracodawca finansuje telefonię komórkową, to chyba wygrywa 520, przede wszystkim ceną, chociaż bateria 720 przemawia do mnie mocno, szczególnie dla pracowników bardzo mobilnych niepodróżujących samochodem. Wielka (4,5 cala) i ciężka (158 g) Lumia 1020, ale z dobrą baterią i świetnym aparatem, na razie bez sugerowanej ceny, ale z ładowaniem bezprzewodowym w samochodzie, to wielka niewiadoma.
Ja się zauroczyłem tym ładowaniem, bo jednocześnie jest to chwytak na nawigację. 720 można wyposażyć w obudowę do ładowania bezprzewodowego, czego niestety nie ma 520.
Ja pierwszy raz ładowanie bezprzewodowe widziałem będąc z kolegami z Nokii na konferencji w postaci poduszki ładującej Nokia by Fatboy do 300 złotych według Ceneo.pl. Taka poduszka genialnie uatrakcyjni wygląd naszego biurka. Może być małe, białe biurko z kolorową poduszką.
Ważnym elementem są słuchawki. W samochodzie mam słuchawkę bezprzewodową, bo nie mam zestawu głośnomówiącego i właściwie nie próbowałem na głośniku telefonu, a kable to plątanina, która w jeździe mocno przeszkadza. W gabinecie, gdy rozmawiam, lubię się poruszać. Bardzo zachęcająco wygląda słuchawka Bluetooth Nokia BH-220 do 200 złotych według Ceneo.pl. Natomiast w biurze mógłbym mieć słuchawki Coloud Pop dla Nokia, które również zabierałbym ze sobą, dzięki którym miałbym wolne ręce dzwoniąc. Często jest to potrzebne, gdy dzwonimy i jednocześnie pracujemy z komputerem.
Razem mamy: Nokia Lumia 720 za 1349, uchwyt samochodowy z ładowarką do 250 oraz słuchawki Coloud Pop do 100 złotych, czyli 1700 złotych za Nokia Lumia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.