poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Moje biurko w domu

Mam 72 m2 mieszkanie, w którym mieszkamy we czwórkę. W domu nie mam klasycznie rozumianego gabinetu do pracy, ani dedykowanego biurka. W końcu kupiłem podstawkę pod laptopa IKEA BRÄDA.
Żeby użytkowanie laptopa z taką podstawką miało sens, to laptop na baterii musi wytrzymywać cały dzień. Półkilowy Lenovo Tablet 2 z klawiaturą bluetooth oraz pokrowcem, w którym "całość wygląda jak książka oprawiona w skórę", to ciekawe rozwiązanie dla ludzi mobilnych.
W biurach bardzo często, wręcz już jako standard, mamy dodatkowy monitor. Mamy go w biurze i mamy go w domu, czyli razem 2. Bardzo ciekawie, szczególnie właśnie dla mobilnych osób, wygląda konfiguracja z Lenovo ThinkVision 14" Wide Mobile Monitor. Do tego wszystkie potrzebujemy już trochę biurka. Praca na podstawce wyklucza również używanie myszy, chyba że... nasz laptop nie przekracza 13 cali.
Fajnie, ale piekielnie drogo wygląda Samsung ATIV Q, który "zdaje się być najpotężniejszym tabletem na rynku" (źródło: tabletowo.pl). Ja dzisiaj używam Samsung AITV Smart PC, który można kupić za około 2750 złotych brutto według Ceneo.pl plus 200 złotych za Windows 8 Pro (w firmach, które używają Active Directory), czyli razem 3 (trzy) tysiące złotych. Lenovo Tablet 2 z Windows 8 Pro, modemem 3G oraz NFC kosztuje u Kuźniewskiego 3258 brutto plus 545 złotych za klawiaturę, plus 184 za etui, razem 4 (cztery) tysiące złotych.
Podstawka BRÄDA, którą kupiłem, kosztuje 39,99 PLN. IKEA oferuje więcej rozwiązań mobilnych. Użytkowałem też inną podstawkę BRÄDA (pl. deska) za 19,99 PLN, do której pasuje laptop z mocno odchylanym ekranem. Samsung ATIV Smart PC taki nie jest. Kupiłem a wcześniej sprawdziłem dostępność.
"Produkt jest najprawdopodobniej dostępny...", bo zanim dojedziemy do sklepu, to już może zostać wykupiony. Ikea nie oferuje zakupu przez internet, ani rezerwacji, jedynie przygotowaną listę można wysłać mailem, a to wszystko dlatego, że model biznesowy IKEA opiera się na zakupach impulsywnych. Wygląda na to, że IKEA nie opracowała jeszcze sklepu internetowego, który jak dzisiejsze wielkopowierzchniowe gwarantowałby idealne środowisko na zakupy impulsywne. "Układ sklepu wprowadza konsumenta w zakłopotanie, że wiesz, iż nie będziesz w stanie wrócić w jakieś miejsce, gdzie widziałeś fajny i tani produkt, dlatego bierzesz go impulsywnie do koszyka" (źródło: HOW IKEA Seduces Its Customers: By Trapping Them).
"Meble i akcesoria IKEA równie dobrze, co w Twoim domu, sprawdzą się w Twojej firmie!" czytamy w sklepach IKEA. Na stronie www.ikea.pl mamy Domowe biuro, a w nim biurka i kilka ciekawych akcesoriów do maskowania okablowania po hasłem "Niesforne kable?". W mobilnym biurku nie mamy problemów z kablami, o ile mamy laptop z dobrą baterią. Przed wakacjami zrobiłem porządek z papierami na biurku, ale w dalszym ciągu do zrobienia mam maskowanie kabli (zobacz Moje biurko a Jaśka).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.