sobota, 8 czerwca 2013

Moje biurko zamiast biura

Rozważaliśmy z moim kolegą z pracy rolę biurka w biurze i uświadomiliśmy sobie obaj, że bardzo często obserwujemy całkowitą nieświadomość (ignorancja?) przeznaczenia poszczególnych mebli, co w konsekwencji doprowadzić może do zagracenia biura i biurka (Einstein mawiał, że bałagan na biurku to porządek w głowie), to jeszcze niekoniecznie jest złe, ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że kupujemy niepotrzebne meble zamiast te zmarnotrawione pieniądze dodać do zakupu bardzo potrzebnego, dobrego fotela (fotel ważniejszy niż biurko?).
Blog ten poświęcam dalszemu rozważaniu nad rolą fotela i biurka w biurze, i analizie błędów w planowaniu przestrzennym biur. Hipoteza jest taka, że planiści popełniają błędy, bo planują (albo w ogóle nie planują) użytkowanie z wymuszonych produktów zamiast wymuszać na produktach zaplanowane użytkowanie. Użyteczność ponad estetyką w biurze!
Pełnię rolę dyrektora departamentu informatyki w polskiej Grupie Nowy Styl - jeden z europejskich liderów w branży meblarskiej (czwarta pozycja w roku 2013 według FEMB, z obrotami rocznymi prawie 250 milionów euro, za szwedzkim Kinnarps, amerykańskim Steelcase oraz szwajcarską Vitra; kolejny polski producent w branży meblarskiej to Profim na pozycji 47). Nie jest moją intencją za pomocą tego bloga prowadzić działania marketingowe lub przeciwko marką (dodałem linki do polskich firm, bo w narodowościowej rywalizacji wspieram Polaków; na marginesie, blog jest dedykowany dla polskich czytelników i będzie prowadzony tylko w języku polskim). Używając w budowaniu dowodu postawionej hipotezy będę korzystał tylko z publicznie dostępnych przykładów. Ucieczka od faworyzowania własnego pracodawcy może być trudna, ale będę się starał. To stwierdzenie może nie mieć znaczenia, jednak chciałem to stwierdzić.
Początkowo chciałem zająć się całym biurem - rzeczy i zjawiska, które towarzyszą nam w pracy biurowej - jednak zrozumiałem, że dzisiaj nie jestem gotowy na taki duży temat. Od dawna jednak mnie korciło, żeby przeprowadzić badania, więc wybrałem temat mniejszy (małe biuro to biurko?). Szukam społecznej aprobaty lub dezaprobaty wyników moich badań, co potwierdzi lub obali postawioną hipotezę (James Surowiecki, "The Wisdom of Crowds", niestety bez tłumaczenia polskiego).
Czas badań i dowodzenia 12 miesięcy licząc od 1 lipca 2013 roku. W czerwcu będę budował infrastrukturę do badań.
Na marginesie, Grupa Nowy Styl kupiła niemiecki Rohde & Grahl, który w rankingu FEMB załmował 55 miejsce, co w sumie Grupie daje roczne przychody prawie 300 milionów euro, już blisko trzeciej Vitra. Jak nie faworyzować pracodawcy jak to miła informacja dla mnie, moich kolegów z pracy i dla Polskich chyba również.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.